
* Данный текст распознан в автоматическом режиме, поэтому может содержать ошибки
1381 КЙО - е$сати, к$саю — demordere: — бесидосии же ре: положите хлЬбъ пре ни, а не вкладаите в рукы кму, атъ са есть, и не бреже (въ подл.: преже) за неделю гасти, и, помалу оглддавъсд, кусаше хлеба. Пов. вр. л. 6582 г. - mordere: — Акы зверь всехъ коусад (S(xx.vv)c, roor-dens). Златостр. 117. - Ср. клчсъ, кжсъкъ; Лит. k^sti, kandu; Лат. kudu, kiist. васина: — Ереем же предстой щимъ въ коусинехъ, рекше въ зеленахъ. Алксандр. 35. ЕЙСити, к8ш8 — gustare, tentare: — Ни белена никто же, оумъ имъ1, не зобле, ни пьса коусить. Изб. 1073 г. 135. е8ста: — За кидарь же, егда поведоша й на paciurrie, възложиша тьрновъ вЬнець на главу его, се же есть мниху малыхъ власъ куста. Кир. Тур. о черн. чин. 112. Е^СТИКЪ — уменьш. отъ сл. к&стъ: — Шуба камка кизилбашская, по белой земле травки кустиками. Вых. Mux. вед. 1638 г. настовик. — собирательное отъ сл. кЬ'стъ — virgul-tum: — Черезъ ручей черезъ Митчиковскои промежъ ницевого кустовья......да поперекъ речки Бутынки межъ ницевого кустовья лесомъ по гранемъ и по ямамъ. Меж. гр. в. к. Ив. Вас. 1504 г. ЕЙСТОДИГа — jcouctmSioc: — Имате коустоди(ж, идете, оутврьдите uiKo же весте. Me. XXVII. 65. Остр. ев. Се некотории отъ коустодиьй. пришьдъше въ градъ възвеетишд архиереомъ вьсга бъшъшага. Me. XXVIII. 11. т. ж. Что нарекоутъ коустод!ю ПилатовЙ девиц^ клкГниц^, то есть ере все, то не было: коустод1я есть воиновъ полкъ, рекше рать. Церк. уст. 1608 г. (Рум. 717). — Ср.: Хотеаше оумрьтвити коустодивк. Супр. р. 359. - покрышка на печати у грамоты. ЕЙотъ — frutex: — А обводъ той земли отъ реке отъ Волхова Биткою ручьемъ вверхъ на Лющикъ, да Лю-щикомъ ко кресту, а отъ креста до Коровеи прогонъ, а Коровьемъ прогономъ на ольху, а отъ ольхи на еловой кустъ. Гром. иг. Ант. д. 1147 г. Приказано бяше влъхвомъ вести я сквозе огнь и поклонитися кусту и огневи и идодомъ. Рост. а. (Кар. И. Г. P. IV, пр. 41). Ни поклонися кусту, ни идоломъ ихъ. Соф. I л, 67531. Прих0ДЯЩ1Я цари и князи и велможе, солнцю и луне и земли, дьяволу, и умершимъ въ аде отцемь ихъ и дкдомъ и матеремь, водяше около куста покланятися имъ. Ип. л. 6758 г. Братъ твои Ярославъ кланялъся кусту, и тобе кланятися. т. ж. Черемховой кустъ. Новг. купч. XIV—XV в. Шбретохо" лесъ кустъ, нари-цаемыи анаФнастъ, име «блока на многа лица. Сбор. Кирил. Бгьлоз. XV е. 477. Е^стьць — уменьш. отъ сл. кЙстъ: — А внизъ по рЬце съ Васильемъ межа по болшои кустъ на березе, а съ болшего куста прямо на малой кустець къ лесу. Заемн. каб. Ив. Кабач. 1428—1434 г. — В&Т 1882 в8съ — кусокъ, frustum: — Шесть кусовъ. Никон Нанд. сл. 45. Кусъ. Нал. XIV в. л. 73. Сладка коуса не снести. Сбор. Кирил. Бгьлоз. XV в. в8съш = клчсъш — хсДорохер-ло?, cauda mutilatus, съ отрубленнымъ хвостомъ, кургузый: — Не приведи на жрьтвж овьчате порочьна и кръна, или кжса, или слеиа. Панд. Ант. XI в. 171 (= куса. т. ж. XIV— XV в. 70 об. On. II. 2. 263). к8тазъ — кисть (Польск. kutas): — Кутазы боболевые: 2 кутаза боболевы черны; кутазъ боболевъ белъ, курчаватъ; 5 кутазовъ белые, на цветы; кутазъ боболевъ белъ чекма серебряна черезъ грань; 2 кутаза чекмы медяные. Конек, приб. Бор. вед. Год. 1589 г. 46. — См. Савв. 157—158. к8тазьникъ: — Язъ столко многихъ люде! и наряд-ныхъ, ни кутазниковъ, ни аргамачниковъ не лучися видати в одномъ месте. Никон, л. 1541 г. (т. VII, 28). в8ти — см. вовати. в&гииныи — прилаг. отъ сл. к&тига: — Трдпезъ1 кутиинъгга. Злат. цгьп. д. 1400 г. Сл. христ. в&гига — к8тьга: — Уставлена же есть кутья въ похвалу святымъ. веод. Печ. II. 197. Уставлено Ж6 301 упокой кутья крестити усопшимъ. т. ж. Воды же не поведено приставляти кутш, ни яйца класти на кутью. т. ж. Руские же кндзи и вой вси молдхуть Ба| и и>бетъ1 вздагахуБу и мтри кго, швъ кутьею, сивъ же млтнею оубогъг, инии же манастыре требованьи. Пов. вр. л. 6611 г. Достоигь ли слоужити за нь и коутьи слати. Bonp. Cae. Бывакть же въ тъ днь и коутид, га ко г! съпоудовъ, и поставитьсд въ блюдехъ, съ гадръци, и съ сушенъмь винъмь, и съ ореховъ! гадрьци, и съ таковъши некъ1ими видъ!. Уст. п. 1193 ъ, 207. По-стави кутью у святаго Михаила и молитву принесе о приятьи труда потщания своего. Ип. л. 6708 г. Аще нашемоу законоположению противдтьед, то ни приношении w нихъ приимати, рекше просФоуры и коутьи, ни свечи. Прав. митр. Кир. Пакы же оуведехъмъ вътехъ же странахъ, гако неции не евдщении wcba-щають приносимага къ церкви плодоноси га, рекше кроупъ1 или коутьга за мертвъш; повелеваемъ w сего времени таковомоу не бъгти, а въ олтарь не носити кутьи и пива, развее просфиры и свещи и еим1яма и вина. Ноуч. священ о. 1499 г. Оуставлено же ё коутига в похвалоу ст'ъ1мъ кртити въ чть, и кЬ7тига за оупокои оумершимъ кртити, а иибеда и оужынъ1 кретити за оупокои не оуставлено, ни водою покропити й, ни гаиць на кЬ'тью класти. Измар. 1518 г. Сл. Панкр. (On. II. 3. 68). — См. еоливо. к8тнга — ткань изъ шелка и бумаги, большею частью полосатая (Савв. 209): — верези кутня вишнева, на черевьяхъ на лисьихъ на красныхъ. On. им. ц. Ив. Вас. 1582—1583 г. 39. Телогрея кутня Турская, цветная, по белой земле полосками шолкъ алъ, таусиненъ, зеленъ, жолтъ. Плат. цар. Евд. Лук. 1642 г. 114. 87*